Z hokejisty markeťákem

21.1. 2020

Z hokejisty markeťákem

Začali bychom otázkou, kterou všichni “zbožňují”. Kdo je Michal Švihálek?

Na tohle bych odpověděl ve třech bodech. Táta, manžel a specialista na Facebook. To jsou tři pojmy, které mě momentálně vystihují asi nejvíc.


Michale, všichni Tě dřív znali jako hokejistu. Co se stalo, že se z hokejisty v jeho nejlepší sezóně, stal markeťák? 

Vždycky jsem věděl, že hokej nemůžu hrát do nekonečna, ale i přes to jsem chtěl být nejlepší. Nechtěl jsem hrát průměr a když jsem zjistil, že to tak úplně nebude, že prostě vyhrávat kanadský bodování ligy asi nebudu, stalo se to víc prací než zábavou. Prací, která měla být na omezenou dobu. Určitě nechci, aby to vyznělo nafoukaně nebo tak, protože jsem vždycky svojí roli v týmu přijal takovou, jaká byla, ale tahle pozice pro mě byla občas náročná.


Jaké pro Tebe byly začátky ve světě marketingu a podnikání?

No, původně jsem chtěl být Jedi (pro Star Wars haters - ten s tím světelným mečem), ale prý jsem na výcvik moc starej. Ne, ale popravdě, bylo to docela tvrdý! Kdybych tenkrát věděl, co všechno se musím naučit, možná bych do toho ani nešel. Ale na druhou stranu mi to hodně dalo. Hokej byla taky velká dřina a musel jsem tomu hodně obětovat, marketing je úplně jiný, ale dřina je to taky. 


Ty si specialista především na Facebook, proč právě tahle modrá sociální síť?

Baví mě. Nikdy se ten kolotoč nezastaví. Je to o tom, že mě baví se vzdělávat, učit se v tomhle oboru nový věci a ty se mění tak dynamicky, že kdybych z toho na dva měsíce vypadl, zase by to bylo hodně náročný.


Jaké nejčastější problémy během dne řešíš?

Asi lidi. Jako každý. Popravdě ani nevím, co je nejčastější. Hodně teda telefonuju, což mi zabírá spoustu času a popravdě někdy není v mých silách odpovědět na všechno, co mi přijde do mailu, WhatsAppu, Messengeru, SMS a ještě telefonáty k tomu. Denně je tý komunikace opravdu hodně.


Co Tě na Tvé práci baví nejvíce?

Jak jsem říkal, asi ta dynamika toho oboru. Člověk se každej den učí nové věci a to mě hodně baví. Zároveň by bylo špatný, kdyby mě nebavily čísla, ty moc rád sleduju, obzvlášť, když jsou zelený.


Prozraď nám nějaký tvůj životní fuckup?

Ty jo, těžká otázka. Určitě jich bylo dost, všechno jsem se učil od píky a chyby jsem určitě udělal. Pamatuju si, že jsem klientovu reklamu cílil na úplně jiný web. Vůbec nevím, jak se to stalo, ale bohužel se to stalo. Naštěstí jsme to zjistili skoro hned a reklamu opravili.


Vracíš se ještě někdy na led?

Zrovna nedávno jsem začal trénovat bruslení. Abych řekl pravdu, chtěl jsem trochu vypnout hlavu od práce. Nikdy bych si nemyslel, že mě práce s dětmi bude tolik bavit. Přece jen mám doma dvě holčičky, který nám někdy dávají dost zabrat a tady je těch dětí najednou třeba 8. 


Děkuji Michale. Chtěl bys ještě něco dodat? 

Vlastně chtěl. Mám takový poselství pro klienty. Prosím vás, nechoďte za mnou, že chcete 1000 lajků na Facebooku nebo 10000 na Instagramu, abyste měli “swipe up”. Není to důležitý. Lajky jsou totiž fajn, ale vaše účty nezaplatí. Myslete na to! :-)

Zajímavosti Sociální sítě Facebook Marketing