3.6. 2020
Jak začít prezentovat svou firmu na Facebooku
Prezentovat se na sociálních sítích je velmi důležité. Prezentovat se dobře je pak nutností. Článků na toto téma je ale nespočet. Proč tedy psát další? Důvodem je, že většině těmto článkům něco chybí. Jsou psané strojově, kopírují se a pořádně ani nevysvětlí smysl oné prezentace. Dozvíte se, že máte sdílet příspěvky, přidávat fotografie, být online, komunikovat a hlavně psát ke všemu jasné, čtivé a nejlépe i vtipné popisky se smajlíky. Jedině tak si přeci přivedete zákazníka a zobchodujete ho. Ano, tohle všechno je sice pravda, ale pointa tomu stále chybí. Proč je tohle všechno tolik důležité a proč se Facebook opravdu vyplatí?
Je to víceméně jednoduché. S Facebookem se musí umět pracovat. Je to stejné, jako s kterýmkoliv jiným prostředkem nebo zařízením ve firmě. Učený z nebe nespadl a každý začátek je těžký. Dříve byl hlad po zaškrtávání tlačítek To se mi líbí, díky kterým firmy získávaly fanoušky své stránky, tím i jejich osobní údaje a měli tak možnost snadno cílit na potencionální zákazníky. Dnes se doba posunula především do světa reklamy, kde každý dobře cílený příspěvek lze náležitě zobchodovat.
Jak na firemní profil?
Firemní Facebook musí působit důvěryhodně, kreativně, musí být něčím zajímavý. Je důležité, abychom se správně starali o své fanoušky. Vkusně reagovat na jejich komentáře, a to nejlépe stejným způsobem jako v kamenné prodejně. Pořád jde o kontakt mezi obchodníkem a zákazníkem. Pravda, v kamenné prodejně se člověk za online stěnu neschová. Ale přesto je většina diskutujících na vaší stránce z nějakého důvodu a z nějakého důvodu má potřebu váš příspěvek komentovat. Hodně vám budoucí práci ulehčí vhodné nastavení komunikační strategie hned v samotném počátku nastavování firemního profilu.
Vhodným vcítěním se do potřeb zákazníka, sdílením toho, co má rád a na co nejraději reaguje, si získáte jeho důvěru. Právě ona důvěra je v online světě tou nejvýznamnější zbraní. Jestliže si své pozorovatele budete hýčkat, nebudete je zbytečně zatěžovat množstvím nevhodných příspěvků a skutečně se zamyslíte nad podstatou vaší facebookové stránky, pak tato prezentace bude zaručeně fungovat. Většina lidí je dnes neustále online. Buďte jim vždy po ruce. Vsaďte na správné načasování sdílených příspěvků a lidé si vás začnou sami všímat.
Příkladem může být restaurace
Jste provozovatelem restaurace a máte sepsané obědové menu. Pokud ho umístíte v 10 hodin na svou zeď, máte vyhráno. Lidé si jej přečtou včas a sami si vyberou, zda k vám přijdou na oběd nebo půjdou jinam. I to je forma dobré prezentace. Zákazník nemusí přijít dnes, protože si nic nevybral, ale může přijít třeba zítra. Ale už jen to, že se na váš příspěvek podívá, vykonává určitou činnost navíc. Činnost, kterou by nedělal najedený a hlavně v případě, kdy by o vás a vaší restauraci nevěděl. Vhodným načasováním navíc získáte daleko více zákazníků. Pokud byste obědové menu sdíleli po 14 hodině, asi by nikoho nezaujalo a naopak by se tolik potřebná důvěra postupně vytrácela. Tím, že zveřejníte obědové menu včas si získáte zákazníky jak pro dnešní den, tak i pro dny následující. Cílem není nakrmit celé město. Cílem je spokojený zákazník, který se vždy rád vrátí.
Tímto způsobem je třeba přistupovat ke všem příspěvkům, reklamám a celkově facebookovým kampaním. Facebook není jen o sdílení příspěvku a čekáním na „lajky“. Facebook je především vizitkou vaší činnosti. Je to kanál, který může generovat spoustu nových zákazníků, o kterých jste doposud neměli ani tušení. Jeho správným nastavením můžete jedině po všech stránkách vydělat.