26.5. 2020
Jak na marketing v období koronaviru?
Jak na marketing v období koronaviru
Doba, kdy se pomalu učíme žít s COVID-19, je z pohledu marketingu velké téma. Na jednu stranu může být současná krize pro firmu takřka zničující, v jiném případě však lze i tuto dobu využít ve svůj prospěch. Jaké kroky tedy podniknout, aby se nás týkala ta druhá možnost?
Buďte zákazníkovi oporou
V první řadě je třeba si uvědomit, že člověk v nouzi potřebuje oporu. Když nákaza přicházela do České republiky, pro většinu lidí bylo omezení vnímáno jako něco nutného a schvalovali tak každý vládní krok. Když nebyly roušky, prostě jsme si je ušili. Když někde chyběli pracovníci, hlásili jsme se jako dobrovolníci. Nakonec po pár týdnech v karanténě však většině lidí začala docházet trpělivost. Chtěli se vrátit do normálu, doslova se nadýchat čerstvého vzduchu. Vláda i díky tomu přistoupila k rychlejšímu rozvolňování nastavených omezení.
Svezte se na vlně poptávky
Co z toho tedy plyne? Je to asi klišé, ale je potřeba být aktivní a přizpůsobivý více než kdy předtím. Je třeba jít lidem naproti a ukázat jim, že jste tu pro ně za každé situace. Pokud máte například e-shop se sportovním vybavením, je dobré si projít vlastní sortiment a popřemýšlet, co lidé v současné chvíli nejvíce potřebují. Lidé teď nebudou vyhledávat uzavřené prostory. Dnes budou všichni raději cvičit venku, začnou běhat, jezdit na kole. Proto bude pro podobný obchod zcela zásadní přepracovat svůj marketingový a byznys plán, má-li ho nastavený jiným směrem.
Nejdůležitějším krokem k tomu, jak zvládnout koronavirovou krizi, je umět číst svá data. Právě ty vám nejvíce řeknou, kde je problém, kde je třeba co zlepšit, kam začít lépe cílit. Data jsou lidé, kteří něco hledají, něco potřebují. Právě teď, v období posledního velkého rozvolňování, bude potřeba jednat co nejrychleji. Všichni začínají na stejné startovací čáře, tak buďte nejrychlejší.
Budujte své jméno
Aktivním přístupem posílíte nejen svůj obchod, ale také svou značku. Pokud svému zákazníkovi dokážete, že se na vás může spolehnout a nabídnete mu přesně to, co dnes potřebuje, určitě se příště rád vrátí. Pracujte více na textu a obsahu. Komunikujte se svými zákazníky všemi možnými prostředky. Buďte online, reagujte včas a nejlépe hned. A hlavně buďte informovaní. První vlnu jsme společně zvládli, pokud přijde druhá, buďte na ní připraveni.