19.8. 2020
Jak moc důležitá je firemní identita?
V úvodu by chtělo vysvětlit o čem vlastně ta corporate identity, česky firemní identita, vůbec je a co obnáší. Jde o ucelený grafický vzhled vašeho podnikání. Svou identitu můžete vybudovat buďto na již zavedených prvcích, kterým je například logo nebo barvy, případně postavit doslova na zeleném.
Firmy svou identitu přehlíží, případně ji vůbec nemají
Mnoho společností firemní identitu neřeší, což je obrovská škoda. Víte, jaké by to bylo, kdyby se někdo podíval na reklamu a aniž by na něm bylo logo vaší firmy, by ihned poznal, že jde o vaši firmu? To je přesně cílem firemní identity. Identifikátorem může být cokoliv - design, logo, styl písma, maskot. Vše dohromady pak utvoří jakýsi ucelený kabát, podle kterého vás lidé kdykoliv poznají.
Základem může být logo
Středobodem pro budování firemní identity je logo a náležitosti v grafickém manuálu. Z nich se dají vykouzlit opravdu krásné věci. Naopak, jestliže nemáte logo, nebo je nutné jej přepracovat, pak možná i o to snazší bude vytvořit vám zmíněný ucelený kabát.
První věc, kterou klienti často řeší, po vytvoření loga, jsou vizitky. Právě od nich se častokrát odrazí firemní identita. Máte na nich své logo a grafické prvky, vybraný styl písma. Vše do sebe lehce zapadá. První krok je tak nesmírně důležitý, vše ostatní na sebe bude jen volně navazovat. Od vizitek se můžete dostat až k polepům na firemní auta, výzdobu prodejny, grafické prvky na oblečení zaměstnanců.
Web jako vstupní brána do firmy
Z loga dále může vycházet i web. Pokud máte jednotlivé prvky uspořádány tak, že do sebe zapadají jako puzzle, máte firemní identitu. Firemní identita je investicí do budoucna. Je to psychologie, hraní si s podvědomím lidí.
U firemní identity je nesmírně důležitý první krok, o to snazší jsou pak ty následující. Myslete na to i při svém podnikání.