Fenomén TikTok

11.9. 2020

Co je TikTok a jak na TikTok reklamu

Sociální síť TikTok zaznamenal už jistě každý, alespoň z doslechu určitě. Absolutní fenomén dnešní doby. Tam, kde byl před 10 lety Facebook a před 5 Instagram, tam je dnes TikTok. A podobně jako tomu bylo u zmíněných sociálních sítí, i zde se prezentují hlavně mladí, náctiletí, jejichž věk kolikrát nedosáhl ani nejnižší požadované hranici 13 let. Co je to TikTok a jak naložit s reklamou?

TikTok je hlavně o zábavě

Sociální síť TikTok je založena na sdílení videí. Videa jsou točena na výšku, takže jsou vhodné pro přehrávání na telefonu. Hlavní myšlenkou pro natočení videa je pobavit krátkým videoklipem své kamarády, sledující, odběratele, anebo jim sdělit nějakou informaci, emoci. Zábavný obsah spočívá v trefných žertíkách, parodických tancích, kopírování ostatních. Najdou se ale také videa založená na příbězích lidí i jejich zážitcích. 

Stejně jako u jiných sociálních sítí můžete videa sdílet nebo lajkovat, ale velkou výhodou je, že obsah můžete sledovat i bez nutnosti registrace. Velmi populární jsou tzv. duety, tedy videa, ve kterých vystupují dva lidé. Hlavním motivem těchto videí jsou pak taneční kreace nebo zpěv. 

Reklama na TikToku

I na TikToku lze cílit svou reklamu. Je to však vzhledem k nízkému věku uživatelů takřka nemožné. Mnoho informací se o nich nedozvíme. Můžeme zjistit v podstatě jen věk, který je ale u mnoha uživatelů smyšlený. Existuje i TikTok Ads Manager, který je ale zatím také v rané fázi svého vývoje a mnoho zatím neumožňuje. Do TikToku se dostanete také skrze Facebook Ads, konkrétně Audience Network, který má však cílení TikTok pouze zahrnutý ve svém výběru cílení. Nelze tak zacílit jen na TikTokaře. 

Jedinou, ale za to obrovskou silou, je influencer. Sledovaný uživatel, který dokáže dokonale zacílit na své sledující. Reklama na TikToku je možná. Je třeba si však připomenout, že nejvíce uživatelů jsou děti a jak víme, dětský svět se neustále vyvíjí. Různorodé zájmy, každý den něco nového. Těžko se s takovým publikem pracuje. A hlavně - co funguje na dospělé, nikdy nefunguje na děti. Jediné pojítko je tak zatím influencer. Asi do doby, než nám děti dospějí.

Sociální sítě Marketing